שיתוף התערוכה:

יגאל עוזרי - בחזרה למציאות / גלריה זימאק


טלפון - 972 3 6915060




הצילומים באדיבות גלריה זימאק

16/11/2019 עד ה-27/12/2019

יגאל עוזרי - בחזרה למציאות

"הצייר הישראלי יגאל עוזרי מעלה על הקנבס רגעי קודאק של פעם באמצעות צבע ומכחול" קייטלין שייפר, קומפלקס  

יגאל עוזרי ?בחזרה למציאות?
אוצרת התערוכה - שיר עוזרי
ערב פתיחה - יום שבת 16.11.2019 בשעה 20:00
גלריה זימאק לאמנות עכשווית -  ה? באייר 68, תל-אביב

 יגאל עוזרי, הנחשב לצייר הישראלי המצליח בעולם, פרץ לתודעה לפני קרוב ל- 30  שנה כשציוריו המדויקים, עד כדי שקשה להאמין כי לא מדובר בצילום, הפכו לנושא החם בגלריות בניו- יורק ובעולם. מאז הספיק עוזרי, שנולד וגדל בחולון, לצייר פורטרטים של כוכבים הוליוודיים, לקחת חלק בפעילויות מחאה לצד בכירי האומנים בני-יורק, לשתף פעולה עם השחקנית וופי גולדברג במלחמתה בגזענות, להציג בגלריות ובמוזאונים מהשורה הראשונה בעולם ולהיכלל באוספי האומנות החשובים ביותר, כגון מוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית, מוזיאון האלברטינה בווינה, מוזיאון מקניי לאמנות בסאן אנטוניו, המוזיאון היהודי בניו יורק, הספריה הציבורית של ניו יורק, מוזיאון תייסן בורנמיסה במדריד, מוזיאון וגלריה לאמנות בירמיגהם, המוזיאון לאמנויות יפות בבילבאו, מוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון תל אביב, מוזיאון לאומנות עכשוויות בסאן דייגו ועוד. הוא מסוקר ללא הרף בעיתונות הבינ"ל  - זוכה לתשבחות בניו יורק טיימס וחולק כתבות עם האומנים והשמות הגדולים בסצנת האומנות העולמית.
 עוזרי, המתגורר כעת בניו-יורק, מגיע לישראל לרגל פתיחת התערוכה החדשה שלו - "בחזרה למציאות" שתוצג בגלריית "זימאק" בתל אביב החל מה 16 לחודש. התערוכה בנויה משתי סדרות חדשות: "סיפורי ניו-יורק" ו"סיפורי תל אביב" והיא עושה צעד אחד נוסף ומגשרת בין שתי הערים שעיצבו את האדם ואת האמן שעוזרי הינו היום. שתי הערים הכה מלאות חיים הללו, המספקות מקורות השראה אין-סופיים, ושנמצאות בתנועה תמידית, שהביאו אותו להתחדשות אסתטית כל-כך משמעותית, מלאת דינאמיות ואותנטיות. 
 סדרת הציורים החדשה ספוגת תמימות וכנות מרגשת. היא מסמלת התפתחות משמעותית בגישה היצירתית של יגאל עוזרי, וניכר בה אחד השינויים הכי דרמטיים שיצירתו עברה עד היום. מהמוטיב הכה אופייני לו של פורטרטים של נשים באמצע טבע שופע, הוא עובר כאן לאורבניות קיצונית ולססגוניות המלהיב של ניו-יורק. בסדרת הציורים "סיפורי תל אביב", חוזר עוזרי לשורשים, לעיר שגידלה אותו, לתל-אביב ולדימויים שלה.
 עוזרי, המתגורר בניו-יורק, פיתח חדות עין מיוחדת במינה, המסוגלת לתפוס רגעים חולפים של יופי אורבני, אותם הרגעים שאנשי העיר מזהים כרגעים לגמרי ניו-יורקים. סדרה זו מתמקדת בצד היותר מחוספס של העיר – שוק הבשר בצ?יינטאון, הסאבוויי הרעוע, המגרשים הנטושים של רד-הוק. אבל היא איננה פוסחת על האזורים היותר קונבנציונליים כמו וושינגטון סקוור פארק ודמבו. בכל זאת נכון לומר שהמקומות הפחות שגרתיים של העיר מביאים את כל עוצמת הרגישות של עוזרי לידי ביטוי, שלגמרי מבטאת את המאה ה-21.  
 הקצב הניו-יורקי מורגש בכל אחד ואחד מן הציורים שבתערוכה. יש בהם תנועה זורמת בלתי פוסקת ודמויות שנפגשות באופן אקראי לגמרי. במקום להתעלם מהן, עוזרי דווקא שם את הדגש על הרגעים היותר מפתיעים ועל הבלתי צפוי. בציורים שלו אפשר למצוא גם עוברי אורח למיניהם, שכה מאפיינים את החוויה הניו-יורקית. עוזרי מצייר את הניו-יורק שלו ואת כל מה שהכי מרתק אותו במטרופוליס הזה, שבו הוא חי כבר למעלה משלושים שנה. במקום להתמקד בזוהר שלה, הציורים שלו מבקשים לחשוף  את המהות האמתית של העיר. הדמויות והקומפוזיציות שלו מפלרטטות עם אלמנטים אופייניים לצילום רחוב. 
 כאמור בתערוכה החדשה, עוזרי בחר לא רק לחקור את העיר שעיצבה את הקריירה הבוגרת שלו אלא לחזור גם אל גם העיר שגידלה אותו. בהמשך לשינוי בכיוון היצירתי החדש שלו, עוזרי הרגיש שהגיע הזמן סוף סוף לחלוק כבוד לתל אביב.
כמי שלאחרונה מלאו לו  60,  לאוזרי היה את הזמן להתנסות בשיטתיות ולבחון את המבנים וההשפעות שהיו לעיר הסוערת  עליו, הן כאמן והן כאדם. היכולת הטבעית שלו להתחבר, נחישותו המוכחת, והצורך שלו בתנועה תרבותית משתנה כולם נובעת מתל אביב.
 חיבור שתי הערים בתערוכה היה התפתחות חלקה לכאורה בדיוק כמו שהיה מעבר המעבר שעשה מתל אביב לניו-יורק. שתי הערים מגלמות את הקצב והתנודות הכאוטיות  המושכים אליהן מיליוני בני אדם.
עוזרי רצה שבני האדם משתי הערים יזדהו ויתחברו אל הנושאים שבעבודתו, לעורר רגש ותובנה לגבי המשמעות של להיות תל אביבי.
כל ציור יוצר מצב מדיטטיבי בין הדימויים לצופה ובכך מעורר תגובות נוסטלגיות.
הסדרה החדשה והייחודית הזו בוחנת ומחברת בין שתי הערים התוססות של עוזרי כמקור בלתי נדלה להשראה בתוך שינוי אסתטי משמעותי המעניק לעבודות החדשות שלו תחושה הרבה יותר אותנטית ודינמית.
 יגאל עוזרי (61), החל את דרכו האומנותית כצייר מופשט, עבר לניו יורק ושם נחשף לעומק לסגנון ההיפר ריאליסטי שהחל לסחוף את עולם האומנות. עוזרי עלה על הגל ובגיל 32 המציא את עצמו מחדש כאומן היפר ריאליסטי שזכה להכרה עולמית בזכות ציורי דיוקנאות גדולי ממדים של נשים צעירות בנופים נשגבים. הנשים שבציוריו הן מגוונות, חלקן עלומות ואחרות מוכרות בהן ליז ג'אגר בתו של סולן הרולינג סטונס, שתמונתה, אפופה בעשן הסיגריה בחורף המושלג של ניו יורק הפכה לאייקונית ולמוכרת שבציוריו.
כחלק מהאמירה החברתית היה עוזרי, ממייסדי ה  Mana Contemporary  - מתחם קהילתי לפעילות אומנותית במנהטן. קומפלקס אומנות עצום שהקים משה מאנה באחת השכונות הקשות בעיר. המיזם הביא לשכונה אוכלוסיית אומנים ששינתה את המרקם הסוציולוגי באזור והפכה אותו ממוכה פשיעה ל"מכה" של האמנות בניו יורק. את ההצלחה הזאת תרגם מאנה עם יוג'ין למיי ועוזרי בשתי שכונות קשות נוספות בארה"ב. עוזרי אף ניפגש בעבר עם שרת התרבות מירי רגב, בעידודו של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ במטרה להקים מיזם דומה בבירה הדרומית.
ציטוטים מן העיתונות בחו"ל על הסדרה סיפורי ניו-יורק:
עם הסדרה החדשה ?סיפור ניו-יורקי?, עוזרי פורץ לעצמו דרך חדשה עם דימויים ואסתטיקה מחודשים. תחת השפעת יצירתם של צלמי רחוב, עוזרי התמקד בדימויים לגמרי אורבניים שמתרחקים למדי מהפיגורטיביות שהייתה אופיינית לו עד כה. הסדרה הזו מלאה באנרגיה הספונטנית של רחובות ניו-יורק. עוזרי מתהלך לו בצ?יינטאון, מסתובב בסאבווי, נכנס למספרות גברים ולכל מיני חנויות, ומצלם את החיים שמתחוללים סביבו.  כשהוא מאוד מושפע מהרעיונות, התאורה והקומפוזיציות של פיליפ-לורקה די קורסיה, עוזרי משלב אנשים ומקומות שלא בהכרח אפשר היה לשייך, מצלם מאות תמונות ומדמיין שילובים שרק הוא היה מסוגל להמציא וליצור.  
לואי ק. מייזל
(סופר אמריקאי, סוכן אמנות וחסיד התנועה הפוטו-ריאליסטית – הוא זה שהמציא את המונח ב1969-)
 
היצירות של עוזרי שואלות את השאלות הגדולות: מה הוא יופי ומה מקומו באמנות העכשווית? איך אסתטיקה, בכל המורכבות שלה, מצליחה להיעלם מן הקנבס כדי להשאיר אך ורק את השלמות המהותית שלה? הציורים הפוטו-ריאליסטיים של עוזרי, באופן לגמרי ישיר, מבקשים למצוא את תמצית מהותו של היופי.
שי בית-אל,  הפינגטון פוסט
 
היצירה מביעה, דרך אלפי משיכות מכחול קטנטנות, אלמנטים של פנטזיה שהמצלמה לבדה לא הייתה מסוגלת לקלוט.
נטלי קיגן,  הסאן (לונדון)
 
הצייר הישראלי יגאל עוזרי מצייר אינסטגרם נסתר. אם תסתכלו טוב טוב, תבחינו בנקודות שבהן מסתתרים המכחול והצבע. הציורים הפוטו-ריאליסטיים של עוזרי הופכים רגעי קודאק לחזיונות אמנות, שבתוכם נופים ודמויות נעים בין מציאות למציאות מדומה, אל מול עיני המתבונן.
הפינגטון פוסט אמנות ותרבות
 
הצייר הישראלי יגאל עוזרי מעלה על הקנבס רגעי קודאק של פעם באמצעות צבע ומכחול. היצירה של עוזרי איננה דומה כלל לציורי השמן של גדולי הז?אנר של המאות הקודמות. היצירה שלו היא יצירה פוטו-ריאליסטית עם תחושה אינסטגרמית מובהקת. במומחיות מוחלטת, עוזרי משכיב על הקנבס צלליות, נקודות של שמש ואור, שיער הנסחף ברוח. כמעט בלתי אפשרי לנחש שלא מסתכלים על צילומים. בדייקנות קיצונית, כל פריט הכי קטן של הנופים ושל הנשים שבתוך הקומפוזיציה מתגלים לעיני המתבונן. עוזרי לא מבקש שהנשים שהוא מצייר יישבו שעות מולו באותה פוזה, אלא הוא מעדיף לצלם אותן ברגע האמת, ואחר-כך, בעזרת הצילומים ליצור חזיונות פוטו-ריאליסטים בצבע ומכחול.
קייטלין שייפר, קומפלקס   


מיקום - גלריה זימאק

זמנים - 16/11/2019 עד ה-27/12/2019

פתיחת התערוכה - 16/11/2019, שעה - 20:00

קישור - https://https://zcagallery.com/exhibition/reality-check/



התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||