הירשמו עכשיו וקבלו למייל 10% הנחה על כל העבודות המקוריות!

גלריה P8


שעות פתיחה
רביעי-חמישי: 11:00-19:00, שישי-שבת: 11:00-15:00

כתובת
הפטיש 1, תל אביב

טלפון - 972-505543485

אודות
גלריהP8 נוסדה ב – 2008 כגלריה שיתופית.
כוחה של הסינרגיה עומד בבסיס הגישה של הקבוצה, המעודדת פתיחות ושיתופי פעולה בין אישיים על בסיס התנדבותי, מתוך רצון האמנים לחופש אמנותי, רצון להציג אמנים צעירים ולנקוט פעולות אמנותיות בלתי סחירות.
התערוכות המוצגות במקום הן של חברי הגלריה והן של אמנים ואוצרים אורחים.

חברי הקבוצה: כרמלה וייס, רות ביגר, איתי זליאט, עדי שמעוני, עופרה אוחנה, מתי אלמליח, טל גולני, יעל כפרי, תמר לב-און, ערגה יערי.


אימייל -gallery.p8@gmail.com

אתר אינטרנט - http://www.p8gallery.net/

עמוד פייסבוק - https://www.facebook.com/P8ArtGallery






תערוכות בגלריה

בדומה לשפרירית / אפריל יואן ונטע רבינוביץ' (12/09/2019 - 12/10/2030)


אגדות סיניות עתיקות של משוררי שושלת טאנג ( 618-907 ) התייחסו לתחילת "שלושת השלמויות"– כאשר
משוררים, קליגרפים וציירים שילבו את הכישרון שלהם על מנת לייצר יצירות אמנות שיתופית. במהלך שושלת סונג (
960-1279 ) האמנות החזותית שגשגה, ועם אישור המלכות, נוצרה כיתה של אמנים חוקרים. כך, בסין המסורתית,
אנשי השכלה הושגו ב"שלושת השלמויות," שהתאימו זה לזה: משיכות מכחול קליגרפיות שולבו בציורים, ציורים
נחשבו ל"שירה אילמת", והשירים "ציור עם צליל".
התערוכה "בדומה לשפרירית" מפגישה אמנות סיניות מסורתיות וסוגיות עכשוויות. היצירה משלבת קליגרפיה, שירה
ורישום דיגיטלי, וצורות אמנות אלו מתפרשות מחדש דרך עדשה גלובלית. הקליגרפיה הסינית מיוצרת באמצעות
משיכות מכחול של דיו על נייר אורז ואז נסרקים למדיום דיגיטלי. הציור המסורתי, המלווה בשירה מסורתית, הוחלף
על ידי רישום דיגיטלי, ומלווה בסמלים של אסונות טבע מעשה ידי אדם. "שלושת השלמויות" שהועברו על ידי יואן
ורבינוביץ? הופכות אפוא לאמצעי להעלות את המודעות לחורבן הטבע שנגרם כתוצאה מפעולה אנושית ברמה
טרנס-לאומית: שפיכות נפט באוקיינוס, הכחדת בעלי חיים, כריתת יערות וזיהום פלסטי הם אזהרות חזותיות של הווה
מתמשך המאיים על הסביבה שלנו.
?בדומה לשפרירית? מציגה שלוש עבודות בקנה מידה גדול של האמנית הישראלית נטע רבינוביץ?, לצד יצירת
הקליגרפיה של שירה סינית מסורתית של אפריל יואן. הם מציעות מסלול אלטרנטיבי, גישור בין מסורת מקומית
ותופעות עולמיות, תוך הדגשת החלל בין פואטיקה של הטבע ומגמות עכשוויות של התחממות כדור הארץ, זיהום
ושינוי אקלים. קריאה זו והדגש על התקשורת בין האדם לטבע מסייעת לקידום מודעות אסתטית לטבע. בהתחשב
באופן שבו השירים קשורים ומגיבים לרישומים והקליגרפיה, עולה דיון רחב יותר בנושא התמודדות עם אסונות
סביבתיים ואיך אמנות יכולה להגיב לנושאים עכשווים דוחקים . השירים משמשים כרדיד אופי לסצנות הוויזואליות
של איומים ממשיים, ומזכירים לצופה את האפשרות לקיום מאוזן בין אנושיות לטבע. כך למשל, מוצגת שקית ניילון
זהו סיפור על בתו של קיסר שטבעה באוקיינוס וחזרה לחיים .Ji ngwei Tian Hai מתפוררת לצד האגדה העתיקה של
כציפור, ובילתה את זמנה בהעברת ענפים וסלעים מהגבעה לים מאחלת לגרום לאוקיינוס להיעלם. בעוד שסיפור זה
מתייחס למושג ההתמדה כמו גם קשרי הגומלין בין האדם לטבע, הוא ממוקם כאן ליד שקית ניילון מתפוררת. שילוב זה
מפרק את הנרטיב ומשאיר את ההרהור על הפלסטיק שנזרק לים.
שני תיאורים מוגדלים של גילופי החותם האדום המיוצר על ידי יואן משמשים לאימות היצירה המשולבת של האמנות
הסינית והישראלית והאיזון בין האנושות לטבע. שתי התמונות מייצגות דואליות, גילוף החותם משלב אותיות סיניות
ועבריות שקועות ובולטות , התייחסות לאופן שבו ניתן לקשר בין כוחות משלימים, כמושג יין ויאנג. . החותם האדום
השני מייצג את המילה "שפרירית" בסינית, הלקוחה מתוך מאמר עתיק: "אני (בן אדם) כמו שפרירית ביקום; וטיפה
של האוקיינוס. "

אפריל יואן : נולדה בשיאן, מתגוררת כיום בתל אביב. היא אמנית ומורה של קליגרפיה סינית. יואן בוגרת תואר שני
באוניברסיטת שנדונג, בוגרת לימודי דת, סטודנטית בחוג לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל אביב. עבודותיה הוצגו
בשנדונג.
נטע רבינוביץ' : אמנית פעילה, חיה ויוצרת ביפו. בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, וכיום עובדת כמאיירת.
עבודותיה הוצגו בישראל, טייוואן וניו יורק.





דלת נפתחת, יללה // איל ששון (06/06/2019 - 06/07/2019)

תערוכת היחיד החדשה של אייל ששון בגלריה P8 היא מיצב ציורי כולל החולש על כל קירות חלל התצוגה, ומשלב פרגמנטים ציוריים דו ממדיים ותלת ממדיים. אלה חוברים ליצירת מעין מודל של נוף או של טבע מופרע, שאלמנטים גופניים נוזליים ובשרניים נמהלו בו.


פרטים נוספים על התערוכה




ווימאה (02/05/2019 - 01/06/2019)

תערוכת יחיד חדשה של האמן שיבץ כהן אשר מתקיימת בגלריה P8. התערוכה מציגה סדרת צילומים בשחור-לבן, המעובדים באופן דיגיטלי. בצילומים נראה ים סוער, דימוי אחד מני רבים הנגלים מעולם הגלישה. התערוכה אף נקראה אחר מפרץ ווימאה, אתר גלישה מפורסם בהוואי. בתערוכה בוחן כהן את גבולות הרישום: הוא בוחר במכוון צילומים להם איכות רישומית, מסיר מהם מידע עודף, מדגיש ומוחק אלמנטים. כך, הוא יוצר רישומים דיגיטליים הטומנים בחובם רמזים לתנועות של הגוף האנושי. אוצרת: רווית הררי.


פרטים נוספים על התערוכה




שעת הזהב (03/01/2019 - 02/02/2019)

בתערוכתו החדשה 'שעת הזהב' ממשיך עדי שמעוני לנבור במדיום הצילום. הפעם ממיר שמעוני את האור, מקור החיים והראייה, בחום. הוא משתמש בצילום תרמי, שאומד ומשקף את העולם, לא בהתאם לכמות האור המוחזרת ממנו אלא בהתאם לרמת החום או הקור שהוא פולט. 'רישום באור' מתחלף ב 'צביעה בחום'. כאלכימאי מהלך שמעוני על חבל דק בין כישוף למדע, הוא שואף לייצר זהב מחומרים נמוכים ובזויים, הוא רוצה לנצח את הזמן, להמיס באש את צינת המוות. הדימויים בתערוכה לוהטים, בוערים על קירות הגלריה, נדמה כאילו הם עומדים לכלות את עצמם. על סף הכליה, מתקיימים חיים רוחשים יצריים ופרועים בפלנטה החמה של שמעוני; חיות פרא ובני אנוש נוגעים זה בזה, חודרים זה אל זה, מתענגים וכואבים, רוקדים את ריקוד החיים (והמוות).


פרטים נוספים על התערוכה








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית