גלריה רוזנפלד


שעות פתיחה
ב' בתיאום מראש, ג'-ה' 12:00-18:00, ו' 14:00-11:00, ש' 13:00-11:00

כתובת
רחוב המפעל 1, קומה 1, תל אביב

טלפון - 972-3-5229044

אודות
מאז הקמתה בשנת 1952 על ידי אליעזר רוזנפלד, גלריה רוזנפלד היא אחד מחללי התצוגה הבולטים בסצנת האמנות הישראלית. במשך השנים טיפחה הגלריה אמנים רבים וחשובים והפכה לאחד ממוסדות האמנות הנחשבים בשדה המקומי. מאז 1995 הגלריה מנוהלת על ידי צקי רוזנפלד, אשר בשנת 1999 הפך את הגלריה לגלריה מובילה לאמנות עכשווית.

הגלריה מתמקדת באמנות ישראלית עכשווית ומייצגת אמנים צעירים ומבטיחים לצד אמנים מוכרים ומבוססים יותר בשדה האמנות המקומי. אמנים אלו, נחשבים לאמנים אשר מובילים את סצנת האמנות בישראל ובמקביל מייצגים את האמנות הישראלית העכשווית בח״ול וזוכים להכרה בינלאומית רחבה. בנוסף, הגלריה מתמקדת בקידום אמנים מצוינים אשר מייצגים נקודת מבט שונה וייחודית על האמנות הישראלית העכשווית.

בשנת 2009 עברה הגלריה למתחם קריית המלאכה בדרום תל אביב, שהחליף את מקום משכנה הוותיק ברחוב דיזנגוף. קריית המלאכה, הינה אזור תעשייתי אשר בשנים האחרונות הפך לאזור אטרקטיבי לחללי תצוגה וסדנאות של אמנים רבים. אזור זה מתאפיין בחללים תעשייתיים גדולים מאוד אשר טומנים בחובם אפשרויות מגוונות להצגת אמנות עכשווית בצורה הראויה ביותר. מעבר הגלריה לאזור אישר את הפיכתו למוקד העשייה האמנותית של סצנת אמנות העכשווית בתל אביב.

אמני הגלריה: רועי רוזן, זויה צ'רקסקי, כרם נאטור, איזבלה וולובניק, גיא און, בעז נוי, אלעד רוזן, אלונה רודה, דוריאן גוטליב, אפרת חכימי, ליאת אלבלינג, רוני לנדה, שי דרור, שירלי וגנר, טל שוחט, זמיר שץ, אולגה קונדינה, אמון יריב, אנה לוקשבסקי, בועז ארד, רחל קיני, תמיר צדוק

אימייל -gallery@rg.co.il

אתר אינטרנט - http://www.rg.co.il

עמוד פייסבוק - https://www.facebook.com/RosenfeldGallery.RG


תערוכות בגלריה

על גופתי המתה (30/04/2022 - 11/06/2022)


בפרקטיקה האמנותית של רוני לנדה מותכים שני עולמות תוכן - האחד עוסק במדע ורפואה והשני בתולדות האמנות. על פניו מדובר בתחומים נפרדים, אולם מבט מעמיק חושף מגוון הקשרים המקבלים ביטוי ויזואלי באובייקטים הפיסוליים המוצגים בתערוכה.
 
רפרנס מרכזי ביצירתה הוא ציורי זרי-פרחים הולנדיים מהמאה ה-17, המשתייכים לסוגת טבע-דומם. דימויים אלו, בעלי צבעוניות עזה ועושר של צורות ומרקמים, נדמים במבט ראשון ריאליסטיים אך למעשה אינם מייצגים מציאות, שכן בקומפוזיציות העמוסות שילבו האמנים פרחים מאזורים גיאוגרפיים מרוחקים הפורחים בעונות שונות. זאת בנוסף לאי-התאמה בין גובהם ומשקלם של הזרים העצומים לאגרטלים הקטנים בהם הם נתונים. מבחינה בוטנית מדובר בזרים בלתי-אפשריים, אולם כמושא לציור הם נושאים משמעויות תרבותיות וסמליות. ריבוי ומגוון הזנים מהווה ביטוי לעושר, מעמד חברתי ושפע כלכלי. בהתאם לרוח התקופה, שהייתה חדורה באמונה בנוכחות האלוהית, עצם הציור הריאליסטי נתפס כמעשה של כבוד לאל, ופרחים מסוימים כמו הוורד, השושן והסיגלית סימלו ת??מו?ת ספציפיות בנצרות. ברבים מן הציורים הזמן החולף וארעיותו של הטבע מתוארים באמצעות מעגל החיים של הפרח – הנצה, לבלוב, פריחה, קמילה וריקבון.
 
מקור השראה נוסף מצוי בדימויים אנטומיים שנוצרו בתקופת הרנסנס ועד למאה ה-19. מקורם בתרשימים ללימוד רפואה, שהיוו גם הצהרה על בני אדם כיצירי האל ועל טיבם של החיים והמוות. אחד האמצעים יוצאי-הדופן ללימוד אנטומיה היה מודל שעווה בדמות אישה בגודל טבעי, בעלת עיניי זכוכית ושיער אדם, לבושה ומעוטרת בתכשיטים. ונוס האנטומית של קלמנט סוסיני (Clemente Susini), שנוצרה ב-1780 התפרקה לשבע שכבות אנטומיות הכוללות את כל האיברים הפנימיים. עיצובה כמעין 'יפהפייה נמה' מייצר דיסוננס בין חיצוניותה לבין קרביה הפעורים. לעיניים מודרניות היא נראית מוזרה, דוגמא מובהקת ל'מאוים' (Uncanny) והבזוי, שלרוב נסתר מתחת למעטפת העור.
 
בדומה להתבוננות אל תוך גוף אנושי, התעמקות בעבודות המוצגות בתערוכה מספקת חוויה מענגת ומרתיעה בו זמנית. המבט על האובייקט השלם הופך מפרק וחודרני, קליני ומציצני כאחד, המתחבר לעולמות המדע והרפואה או לחליפין לאינטימיות אנושית. הגוף מוצג כמכלול של רגעים אלימים, חושניים, ארוטיים ופגיעים. לעומת ונוס האנטומית, שגופה המושלם נטול כל פגע, הפרחים של רוני נושאים על פניהם עדויות למצבים אנושיים ולפיכך הם לעיתים פגומים ומצולקים. המיצב כולו מייצר ערבוב בין חוץ לפנים ללא היררכיה בין משיכה, רתיעה, יופי, כאב ועונג.
 
רוני לנדה (נ. 1986) חיה ועובדת בתל אביב. בוגרת תואר שני באמנות (MFA) מבצלאל, 2020. בוגרת תואר ראשון בעיצוב טקסטיל (B.design) משנקר, 2011. הציגה בתערוכות רבות בארץ ובעולם, ביניהן במוזיאון ישראל ירושלים, מוזיאון תל אביב לאמנות, בית העיר תל אביב, מוזיאון ינקו-דאדא עין-הוד, שבוע העיצוב ירושלים, גלריה בדפורד, קליפורניה, המוזיאון היהודי מוסקבה ועוד. עבודותיה נכללות באוספים פרטיים בארץ ובעולם ביניהם אוסף גלילה ברזילי-הולנדר, בריסל.
 
[1] Arthur K. Wheelock Jr., From Botany to Bouquets: Flowers in Northern Art National Gallery of Art, Washington, 1999.
2  Joanna Ebenstein, The Anatomical Venus, London: Thames &Hudson, 2016.
 

 Arthur K. Wheelock Jr., From Botany to Bouquets: Flowers in Northern Art National Gallery of Art, Washington, 1999
 Joanna Ebenstein, The Anatomical Venus, London: Thames &Hudson, 2016.                                             
 






קפקא לקטנים - הציורים (10/03/2022 - 23/04/2022)

בתערוכה זו מוצגים מבחר ציורים שנוצרו עבור קטעי האנימציה, ואחרים שנעשו כמתווה לתפאורה ולדירת משפחת סמסא. לצידם מוקרנים שירים אחדים מתוך הסרט, כמעין קדימונים.


פרטים נוספים על התערוכה




באתי לכבד (06/01/2022 - 12/02/2022)

בתערוכה הנוכחית חוזרת נועה משיטוטיה במעוז האצולה הבריטית אל המציאות המקומית היום יומית, ומתארת בצבעוניות עזה, בהומור ובשפה ציורית בוטה על גבול הקריקטורה גברים בחייה ובחיינו.


פרטים נוספים על התערוכה




הולך רגל (25/11/2021 - 01/01/2022)

הציורים בתערוכה משופעים בסממנים של אורבניות מקומית. העניין בהם אינו נובע בהכרח מתוך משמעותם הצבעונית-קומפוזיציונית, אלא שבאמצעותם מבקש בעז נוי להבין את מהות הקולאז' הבלתי אפשרי והכאוס הסגנוני-תרבותי שבו אנו חיים. דווקא בערבוב שבין "יוקרה" לעליבות הוא מוצא עניין ויופי.


פרטים נוספים על התערוכה








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||