קול קורא - פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר (06/03/2017)


 פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, מוזיאון תל אביב לאמנות, הוא פרס שנתי חדש, פתוח להגשת פרויקטים של אמנים ישראלים בני 25-40 ,בעלי תואר באמנות או בצילום.

זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, מוזיאון תל אביב לאמנות, לשנת 2015 הוא רמי מימון (נ. 1976 ,תל אביב). בוגר תואר ראשון ושני, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל והקופר יוניון, ניו-יורק. מימון הציג תערוכות יחיד והשתתף בתערוכות קבוצתיות רבות בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובעולם. זכה בפרס אמן צעיר מטעם משרד התרבות, קרן רבינוביץ, מפעל הפיס, מילגת ,IAAB שוויץ, פסטיבל Jung Radical מינכן ופרס רודין לצילום מטעם מוזיאון נורטון, פלורידה. השתתף בתכניות שהות אמן בגרמניה, פולין, ארה"ב ושוויץ. עבודותיו נמצאות באוספים מוזיאליים מרכזיים ובאוספים פרטיים חשובים בארץ ובעולם. עבודותיו פורסמו בכתבי עת ומגזינים מקומיים ובינלאומיים. מימון מלמד באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ובמדרשה לאמנות, בית ברל.



צוות השופטים בועדת הפרס כולל את סוזן לנדאו, מנכ"לית ואוצרת ראשית, מוזיאון תל אביב לאמנות, נילי גורן, אוצרת לצילום במוזיאון תל אביב לאמנות ושופט אורח - מומחה בינלאומי לאמנות וצילום. השנה התארח בצוות השופטים ולטר מוזר, אוצר ראשי לצילום, מוזיאון אלברטינה, וינה, אוסטריה*. הפרס כולל מענק כספי של 000,5 $ ותערוכה או קטלוג ואירוע או כל תצוגה הולמת של הפרויקט הנבחר, במוזיאון תל אביב לאמנות. מנימוקי ועדת הפרס: "הצילום של רמי מימון עוסק בבחינה של ייצוגים ומוסכמותיהם בתרבות ובאמנות. עבודתו מתאפיינת בחיבור מקורי ועדין בין עבודות צילום לבין הצבות חומריות מורכבות ועוסקת בחקירה מעמיקה ומסועפת של מדיום הצילום ומעמדו המשתנה לאורך השנים, של התצלום כאובייקט, כסימן וכסמל. מהתייחסותו למנגנוני הייצור והשליטה הנחשפים מתוך הקשרים לתולדות הצילום ולשדה האמנות והתרבות, מתעוררות שאלות של זהות ומהות הנטענות בהיבטים פסיכולוגיים, רגשיים, אישיים וקולקטיביים ונקשרות למושגים של מקור, שעתוק ואופני ניסוח והפצה של דימויים. מימון עוסק בחיבור בין צילום ופיסול ובהצבותיו משולבים אמצעי תצוגה מעולם העיצוב והאדריכלות." הסדרה "קריאה נוספת", אותה יציג מימון בתערוכה במוזיאון תל אביב לאמנות, לרגל זכייתו בפרס, היא מעין ארכיב צילומי שמתגבש מאז 2007 מתוך מהלך המכיר בחוסר הוודאות של המקור הצילומי, מטיל בו ספק וחותר תחת סמכותו התיעודית/עדותית של המדיום. בדומה לביטוי המסמן הפניית הקורא לעיון בתכנים חיצוניים בנוסף לטקסט המרכזי, כך מבקשת הסדרה להטעין טקסט חזותי קיים, בעולמות תוכן נוספים. הקריאה הנוספת, מרחיבה את הדיון ממבט בדימויים ובמעמדם בעולם התרבות, אל עיון בתהליכי העבודה. מימון בוחן דימויים מתוך ספרי צילום ותולדות האמנות ופורס את הדיון במרחב שבין הבחירה במקור (באמן או בדימוי המיוחס לו) לבין נוכחותו החומרית-פיסולית של ההעתק (ספר האמנות, מאגר הרפרודוקציות) ויצירת מקור חדש מנוכס. קריאת ההיסטוריה של האמנות, מתוך התבוננות ברפרודוקציות, שנועדו לתיעוד ולשימור מורשת העבר, מתווכת כתוצר צילומי תמים אך מתבררת בתור כוח פוליטי המכונן קריאה מגמתית ומייצר משמעות חדשה ביחס לאובייקט המקורי.



*ולטר מוזר, אוצר ראשי לצילום, מוזיאון אלברטינה, וינה, אוסטריה ולטר מוזר (נ. 1979 (למד תולדות האמנות בווינה וברומא ועוסק במחקר תיאורטי של צילום וקולנוע. מוזר עבד כעוזר מחקר ועוזר אוצר מחלקה לצילום במוזיאון של וינה בין 2008-2005 ,שימש כאוצר לצילום באוסף של המוזיאון לקולנוע אוסטרי בווינה, ועבד במחלקת החינוך של מוזיאון אלברטינה, שם הוא מכהן כאוצר ראשי לצילום מאז 2011 .בין התערוכות שאצר: "ג'ואל שטרנפלד" (2012" ,(גוף ומחאה" (2012" ,(לואיס באלץ" (2013 (ו"יצרים –צילום והקלאסיקה של אנטוניוני" (2014" ,(לי מילר" (2015 .(מוזר חיבר מאמרים ומחקרים רבים בנושא צילום.



לפרטים נוספים:

אורית אדרת, דוברת המוזיאון: 2291999-054 .מייל: com.tamuseum@o

הדס שפירא: 077-5160072/ 050-8862743 









כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||