הירשמו עכשיו וקבלו למייל 10% הנחה על כל העבודות המקוריות!

שיתוף התערוכה:

רישום בברזל / גלריה פרימה- ת"א.

28/07/2011 עד ה-24/10/2011

רישום בברזל - זאב קליין
בגלריה פרימה –ת"א.

פתיחה חגיגית 28/7 בשעה 20:00 .הירקון 105 ת"א

דרכו האמנותית של זאב קליין מתחילה כבר בהיותו ילד ב"קריית האמנים", בצפת הקטנה של שנות השישים. שם שימש כשוליה, כמנקה מכחולים לאמני צפת הישנה של אמצע המאה, ביניהם: הרמן צבי, יצחק פרנקל-פרנל ואנה מדלי. בסביבה הקסומה הזו בין אבותיה המייסדים של האמנות בארץ, התאהב זאב בקסם האמנות והחל לצייר. לימים רכש בטכניון מקצוע, אדריכלות נוף, ובה בעת לא עזב לרגע את המכחול וכליי הפיסול.
בתערוכת יחיד זו, "רישום בברזל", מציג זאב סדרת עבודות בטכניקה הייחודית לו, שנוצרה מידיעתו את הרישום ומהתשוקה להכנעת הברזל ועיצובו כראות עיניו. בשנת 2002 הציג שתי יצירות בטכניקה זו ב"מוזיאון ישראל, ירושלים" במסגרת תערוכה קבוצתית "תמונות מקומיות" שאצרה סוזן לנדאו. לנדאו כינתה את עבודותיו: "פיסול דו מימדי". מאז תערוכה זו הקדיש זאב את עצמו ליצירה עצמה, כשמידי פעם השתתף בתערוכות קבוצתיות.
כעת מחליט זאב להכות בברזל בעודו חם ולהוציא החוצה את הפיסול הקווי שלו. החומר הצטמצם לקווי מתאר בלבד, בעובי שישה מילימטר. הוא מכופף ומעקל את הברזל בזהירות, אך בהחלטיות רבה, השומרת על שלמות הקו. הפסל יוצר קו רציף שנכפף והתעקל ויוצא במחול ובמעשה אהבה עם עצמו כמשיכת קולמוס.
האובייקט הפיסולי צומצם לכדי יחסי קו ושטח. זאב יוצר הפשטה וצמצום של הסצנה שלו לכדי קו אחד, הברזל המעוקל במיומנות רבה, יוצר את קווי המתאר של הפסל, ובו בזמן נוצרת תנועה כיווניות והרמוניה. הדימויים הנוצרים מתאפיינים באמוציונאליות ולעתים עד כדי ארוטיות מעודנת. בין היצירות, אדם המכונס במעשה אהבים עם עצמו, אורגיה ממתיקת סוד בין שלוש נשים, זוג גברי מתלטף וכן נער ונערה המגלים עצמם במעשה אהבה ראשון. הדמויות נבלעות זו בזו, ומשתלבות ונטמעות בכלי הנגינה שלצידם: כינור, נבל, גיטרה, המוסיקה משתתפת באינטימיות, בעצב, בשמחה, בסצנות שונות של התרחשות בין אוהבים.
שילוב מנגינות האוהבים והמוסיקה, ההתמזגות בין הדמויות לכלי הנגינה והמיתר, בקווים גליים וזורמים, מייצרים יצירה פיסולית אוורירית וקלילה, בעלת אופי לירי ורגשי, ועם זאת מעוררת מחשבה נוגה.

יחד עם זאת, זאב אינו מסתפק בקווי הברזל בלבד. את הפיסול החופשי שלו הוא מחבר במרווחיי ברזל למצע עץ, וכך נוצר תבליט מרחף, כחלל נגטיבי, המעניק משחקי אור/צל המועברים מהברזל למצע.
כאשר היצירה מגיעה למקומה הקבוע, אפשר לנתק את הפיסול ממצע העץ ולחברו לקיר, כך היצירה תרחף בחלל החדר.

נורית טל-טנא – אוצרת התערוכה



Zeev Klein
"Rishum Be'barzel" - Two Dimmenssional Sculpturing
?
In this solo exhibition "Rishum Be'barzel" (literally: "Iron Drawing", or "Drawn in iron"), displays Mr. Zeev Klein works of a technique which is unique to him, and which emerged from his knowledge in drawing and his passion to subdue and mold the iron to his will.
Matter is reduced to mere outline, six millimeters thick. Zeev Bends and twists the iron carefully but determinedly, what keeps the line whole. The iron sculpture is reduced to line - area relations. Zeev creates an abstraction and reduction of his scene into one line: the skillfully bent iron outlines motion, directionality, and harmony.
The sculptor creates a continuous line, which bends and turns as if engaged in a love-making dance with itself, stroke-like. The images effected, are characterised with emotionality, sometimes to the verge of delicate eroticism.
However, Zeev does not stop at iron-lines. His free sculptures he attaches, with iron spacings, to a wooden background, creating a hovering relief, as a negative space, granting a light/shadow game transferred from the iron to the bedding. When the work reaches its permanent place, it can be detached from the wood bedding and attached to the wall, so that it hovers in the space of the room.
At 2002, Zeev presented two artworks of this technique at "Israel Museum, Jerusalem" as part of the group presentation "Local Pictures", curated by Susan Landau. Landau called his works "two dimensional sculpturing". Since that presentation, Zeev had been dedicating himself to creation itself, exhibiting at group presentations from time to time.
Zeev Klein's journey as an artist begins as early as his childhood at "Qiryat Ha'Amanim, Zefat", at little Zefat of the 60's. There, serving as an apprentice, he was a paintbrush-washer to the artists of the Old City of Zefat of the mid-century. Amongst them: Herman Zvi, Yitshak Frenkel-Frenel and Anna Madeley. In this enchanted sorrounding, amongst the founding fathers of art of the country, Zeev fell in love with the magic of art and began painting. As time advanced, he acquired a proffession at the Technion, Landscape Archotecture, while never putting down his paintbrush and sculpture tools.
Nurit Tal-Tenne - Art Curator .




מיקום - גלריה פרימה- ת"א.
הירקון 105 ת"א


זמנים - 28/07/2011 עד ה-24/10/2011

פתיחת התערוכה - 28/07/2011
רישום בברזל - זאב קליין בגלריה פרימה ת"א. פתיחה חגיגית 28/7 בשעה 20:00 (הירקון 105 ת"א)


התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית