שיתוף התערוכה:

ללא כותרת - משה גרשוני רחל רבינוביץ' / גלריה ומרכז אמנויות ע''ש אפטר ברר





הצילומים באדיבות גלריה ומרכז אמנויות ע''ש אפטר ברר

01/12/2020 עד ה-01/02/2021

בתערוכה זו, המפגישה את עבודותיו של משה גרשוני (2017-1936) עם אלה של רחל רבינוביץ (נ' 1956), עודפות – קרי, אותה שארית ביצירת האמנות שלא ניתן לקרוא בשמה, למשמע  או להכיל – היא היבט מרכזי.
עודפות קיימת, כך נראה, בכל היבט במרחב אמנותו של גרשוני. היא ניכרת ברוחב היריעה של אמצעי הביטוי שלו; במגוון סגנונותיו האמנותיים לאורך השנים; ובריבוי התכנים בעבודותיו. היא נושא ששב ועולה בפרשנויות שנכתבו עליו ובאופן שבו תוארו חייו האישיים. היא גם עולה כתוכן של עבודותיו, למשל בעבודות קונצפטואליות מרכזיות משנות השבעים, בהן חומר פשוט טומן בחובו דרמה גדולה. "הנייר נראה לבן מבחוץ אבל בפנים הוא שחור", קורע גרשוני את הנייר וחושף את סודו. הדרמה המבעבעת מתחת לפני השטח, והתמצות שבה היא נרמזת, מקנות לעבודות אלו איכות עודפת.
אצל גרשוני העודפות ניכרת בהתפרצותה, בעלייתה אל פני השטח; ואילו ביצירתה של רחל רבינוביץ תהליך הריסון הוא שמבנה את תחושת העודפות.
תחושת העודפות ביצירתה של רבינוביץ מקורה באי?הלימה בין אמצעי המבע האמנותיים: ציור בצבעי מים ודיו על נייר, שנקשרים לרוב לתחושות כגון קלילות, אווריריות ונינוחות, לבין אופן השימוש של רבינוביץ בהם, המתאפיין בתמצות ובמשמעת. הדבר ניכר בצמצום הצבע לכדי קו שמייצר רקע בעל נוכחות רבה. גם הנזילות והטפטופים נשלטים בקפידה. אפוס ודרמה האצורים בפורמט שירי; מבע קליל הנושא עמו משקל כבד. כאשר כתמיות והתפשטות מאפיינת את הציורים, כפי שקורה בציוריה האחרונים, השקיפות משווה לתמונה חזות אטומה; ורוויה עכורה וזרחנית מאפיינת אותם – העודפות צפה, או מסרבת לשקוע.

הכניסה חופשית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ומותנה בתיאום טלפוני מראש 04-9977150


מיקום - גלריה ומרכז אמנויות ע''ש אפטר ברר
בן-גוריון 15, מעלות תרשיחא


זמנים - 01/12/2020 עד ה-01/02/2021
קישור - https://www.youtube.com/watch?v=opm_yb3-dRQ&t=16s



התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית