שיתוף התערוכה:

איוה כפרי | אדמה / גלריה רו-ארט





קרדיט צלם - צילום: דניאל חנוך. באדיבות האמנית וגלריה רו-ארט.

18/06/2020 עד ה-25/07/2020

אוצרת: מאיה במברגר

בתערוכת היחיד השלישית של איוה כפרי בגלריה רו-ארט, אדמה, מוצגים ציורים גדולי ממדים באקריליק, פיגמנטים, פחם והדבקות על בד ועל אלומיניום. במהלך שבוע ההקמה תבדוק כפרי את האפשרות ליצירת מיצב ציורי בחלל שביניהם.

נקודת המוצא של הציורים היא תמיד מהות פנימית שמבקשת לצאת החוצה. זו פוגשת בבחירה של חומרים וכך מתחיל תהליך של איזונים ושיח בין אותם כיוונים פורמליסטים שהקו, הכתם והצורה מושכים אחריהם לבין דיוק הצורך הפנימי. לתוך הדיאלוג מתערבבות גם תאונות מקריות וחדירה של דימויים מהעולם. משך העבודה מאפשר למאבק בין האלמנטים להתפתח על המצע במורכבות שלתוכה מוכרחים להיכנס גם נשימה, תנועה והתייחסות לגוף המצייר.

נעשו נסיונות מספר למקם את הציור של כפרי ביחס לתנועות ההפשטה של המאה ה-20, אך זה סרב להתמקם שם. ברגע קריטי הציור דחף את הציירת לזלוג החוצה מגבולות הקנבס אל המרחב. התפשטותו למישורים רבים של צבע וצורה בחלל, למשל ב'תערוכת יחיד' בגלריה ב-2013 או בתערוכה '(Multiplane(s' שהוצגה במוזיאון תל אביב שנה לאחר מכן, אפשרה אינסוף של נקודות מבט הממסגרות אותו פעם אחר פעם בעיניהן של הצופות לציורים שונים.

במקביל למיצבים תלוי-החלל, כפרי המשיכה לצייר בסטודיו עבודות דו-ממד על מצעים שונים. קבוצת העבודות הנוכחית, שהתגבשה בשלוש פעימות של יצירה שנקטעו והמשיכו לסירוגין עם נסיבות החיים, התחילה עם גילוי האלומיניום, כמצע שמחזיר תמיד את המבט. לצידו, חוזרת כפרי בפעם הראשונה כאמנית בוגרת אל הקנבס המסורתי. הבד הסופג והרך מאפשר, במקביל לג'סטה הראשונית האופיינית לכפרי, גם הצטברות שכבתית שחודרת לעומק.

בעבודות חוזרים שוב ושוב מוטיבים כמו עיניים, מסכות שבטיות וצמחיה סבוכה. בלב התערוכה ציורים חסומים במעגל ובהם תנוחה המתחקה שוב ושוב אחר דימוי של פסלון שכפרי צילמה במוזיאון לאמנות פרימיטיבית בפריז. פסלון הטרה-קוטה הפרה-קולומביאני הוא בן כ-2300 שנה וגובהו 40 ס"מ, והוא מתאר אישה המחזיקה ילד שוכב בזרועותיה. רק לקראת פתיחת התערוכה חקרה כפרי את מקורות הפסלון, שתצלומו היה תלוי לה בסטודיו, וגילתה כי הוא שימש בעבר בפולחן הקשור בלוויות (ומקורו בעיירה בשם וילה קורונה במקסיקו).

הציור השלם על קנבס, אל מול זה המתפשט בחלל, מחייב הכרעה, או ריבוי של הכרעות שנעשות על ידי האמנית לפני רגע התצוגה. אף כי ניטלת מהצופה עמדת ההכרעה הממשית ביחס למסגרת הציור, נפתח עבורו פתח - מעבר לבלבול הראשוני אל מול ציור מופשט ומיד אחריו זיהוי האיקונוגרפיה - להתחקות אחר המחוות הפרפומרטיביות שהאמנית יוצרת ולהיכנס גם הוא לשיחה בין המצוייר לבין הגוף ונקודת המהות שניצבת מולו. הציור של כפרי חושף תמיד את מהלך היווצרותו. חושף ומפעיל.


איוה כפרי (נ.1981) חיה ועובדת בתל אביב, היא בוגרת תכנית ה-MFA של École nationale supérieure des beaux-arts de Paris, שם קיבלה תואר ENSBA כסטודנטית של ז'אן מארק בוסטמנטה ודומיניק גוטייה. כפרי הציגה תערוכות יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות ובגלריה רו-ארט בתל אביב. עבודותיה הוצגו בתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובעולם, בין השאר במוזיאון פתח תקווה לאמנות, בביאנלה הראשונה לאמנות עכשווית בהרצליה,La Générale en Manufacture in Sèvres בצרפת, Vault and Tape Modern בברלין, ובגלריה Tilton בניו יורק. כפרי הינה זוכת פרס רפפורט לאמן צעיר לשנת 2013 ממוזיאון תל אביב.



מיקום - גלריה רו-ארט
המרץ 3, בניין 8, קומה 3


זמנים - 18/06/2020 עד ה-25/07/2020

פתיחת התערוכה - 18/06/2020, שעה - 20:00
האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

קישור - https://http://www.rawart-gallery.com/exhibition/iva-kafri-adama/



התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית