שיתוף התערוכה:

שחורה לשבת - טובה לוטן / גלריה זיסמן


טלפון - 03 - 5222325
17/10/2013 עד ה-29/11/2013

"שחורה לשבת", צירוף מילים פתוח המזמין פרשנויות שונות, נמצא בבסיסה של סדרת הציורים החדשה של טובה לוטן שתיפתח בגלריה זיסמן. שכבות צבע מכסות ומגלות את צמד המילים שמתחתן. העבודות רוויות, רבועות, אחידות  ומייצרות  גריד יומנאי המרמז על תהליך העבודה בסטודיו.

האמנית מתבוננת בצירוף המילים "שחור(ה)" ו-"שבת" על משמעויותיהן השונות ומאירה אותן בניואנסים משתנים. דרך הצבעוניות העשירה, הקומפוזיציה והטכניקה בה היא משתמשת, היא מפיחה בהן רוח חדשה.

"הציורים מהווים אובייקטים תאומים של זהות ושל שוני: הם נעים בין התעתיקי, המשוכפל והמתועש לבין החד פעמי, היחיד והמיוחד. עוגן המילים חוזר על עצמו כמנטרה בפונט זהה בכל העבודות, בעוד הצבעוניות משתנה, הקואורדינטות  נעות, מייצרות הפרעות למבט. היחס ביניהם מחושב, מדוד ושקול, מסמן מעין מטרה סימטרית. הוא מעלה שאלות על שיווי המשקל בין דימוי למילה, בין הצבעים לצורות, בין אמירה מילולית קונקרטית לביטוי אמנותי מופשט וביקורתי", כותב ניר הרמט, אוצר התערוכה.

השילוב של שתי המילים יחד, כורך קודש בחול, מאיר את ההיבטים הפוליטיים - חברתיים של הקיום. מתחת למעטה הצבעוני קיימת שכבה "שחורה". השבת היא הפנים הזוהרות, המעטפת הפתיינית למה שנמצא מתחתיה.

אל מול הסדרה "שחורה לשבת", יוצגו בחלל הגלריה ציורי נוף קטני מידה, המתארים שער לישוב כפרי, דימוי שגור, המתקשר בתודעה למיתוס ההתיישבות העובדת, החקלאית. הדימוי חוזר על עצמו,  בצבעים זרחניים: "הריאליזם של הנופים מופר בצבעוניות זרה, זוהרת, המזכירה שאין זהו תיאור של מקום קונקרטי אלא פסאז' למקום אחר, מופשט אך ביקורתי - חוזר ל"ציור" והופך למקום אוטונומי של צורות ושל יחסים". כותב ניר הרמט בטקסט התערוכה.

התערוכה מציעה שורה של נרטיבים נוצצים, מיתיים, שאינם אלא קרום עדין החושף את המכניזם הפנימי של הציור.



מיקום - גלריה זיסמן

זמנים - 17/10/2013 עד ה-29/11/2013

פתיחת התערוכה - 17/10/2013


התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||