האינטרנט כזירה למכירת אמנות

קניית אמנות באינטרנט - מדוע זה מומלץ?

מי שמעוניין לרכוש יצירת אמנות חדשה לביתו וודאי שואל את עצמו את השאלה הבאה: היכן וכיצד ניתן לקנות אמנות מקורית? 

בעבר, לא הייתה לנו ברירה ונאלצנו לעבור מגלריה לגלריה, ולסקור אינספור יצירות אומנות עד למציאת היצירה הנכונה עבורנו. לשמחתנו, נפתחה בעשור האחרון האפשרות לקנות אמנות בדרך אחרת – קנייה אונליין מגלריות וירטואליות.

קניית אמנות באינטרנט מעוררת לעתים ספק בקרב מי שרגיל לחפש אמנות בצורה פיזית. יש החוששים שחיפוש באמצעות מסך יפגע ביכולת להתרשם מהיצירה ולבצע בחירה טובה. אמנם יש יתרונות לסקירה פיזית של יצירות אמנות, אך בשנים האחרונות האפשרויות לקניית אמנות מקורית אונליין הפכו למתוחכמות ומדוייקות יותר, והן מאפשרות חווית קנייה קלה ומותאמת יותר לצרכים שלנו, וזאת מכמה סיבות: 

  • קניית אמנות באינטרנט חוסכת עבורנו זמן: אם בעבר נאלצנו ללכת מגלריה אחת לשנייה בתקווה שנמצא יצירה שנאהב, היום ניתן לקצר את התהליך ולעבור מאתר לאתר או בין עמודים בגלריה וירטואלית אחת. אתרי אמנות מאפשרים לנו לראות את היצירות המוצגות בהם בצורה רוחבית, אחת ליד השניה, ולשמור את היצירות האהובות עלינו בסל קניות או רשימת מועדפים. בדרך זו אין צורך להוציא כל יצירה מהמדף או לנסות לזכור כיצד נראתה היצירה בחנות הקודמת בה ביקרנו. 
  • בחירה מדויקת יותר: גלריות וירטואליות מאפשרות לנו לסנן את יצירות האמנות המוצגות בהן לפי נושא, צבע, טכניקה, גודל ומדדים אחרים – וזאת בלחיצת כפתור. פעולה זו מאפשרת לנו למצוא יצירה המוצאת חן בעינינו, וכזו שתתאים גם למרחב עבורו היא מיועדת.
  • התאמת היצירה למרחב הביתי: לאתרי אומנות רבים קיימת האפשרות למקם יצירה באופן וירטואלי בחדרים שונים. באתרים אלו תוכלו לבחור סלון, חדר שינה או משרד בהם תוצב התמונה, וכך תוכלו לדמיין כיצד תתאים היצירה לכל פינה בבית או במשרד שלכם. בנוסף, כאשר בוחרים תמונה לקיר, אין ספק כי קל יותר להתאים לו יצירה כאשר אנו שוהים בחדר בזמן אמת.
  • מבחר גדול יותר: בגלריות אונליין אין מגבלה של מקום או סגנון כפי שיש בגלריות פיזיות רבות. בלחיצת כפתור אחת תוכלו לראות אלפי יצירות מקוריות של אמנים מרחבי הארץ ולעתים רבות גם משאר העולם. 
  • מחיר: לעתים רבות, מחירי יצירות אמנות באתרי אינטרנט הם נמוכים יותר כתוצאה מעמלות נמוכות יותר שגובים האתרים מהאמנים על הצגת היצירות. כאן אתם זוכים המרוויחים הגדולים הם האמנים, אשר יצירתם נמכרת במחיר הוגן יותר עבורם, וכמובן אתם שזוכים לשלם פחות עבור היצירות. 
  • להכיר את האמן: לרב, אנו קונים יצירת אמנות שמרגשת ויפה בעינינו – מבלי לדעת דבר על האמן שיצר אותה וההשראה ליצירתה. בזכות גלריות וירטואליות ניתן לקבל מידע ביוגרפי על האמנים המוצגים וטקסטים שהם כתבו בעצמם על אמנותם. אתרים רבים מאפשרים יצירת קשר עם האמן, ואף לבקש ממנו לבקר בסטודיו כדי לראות את היצירה הרצויה. עבור מי שבכל זאת חשוב לו לראות את היצירה באופן פיזי, אפשרות זו מהווה פתרון מצויין וממוקד. 

לסיכום, קניית אמנות באינטרנט מאפשרת לנו חווית קניה אישית וממוקדת יותר, אשר גם מקלה עלינו לבחור יצירת אמנות מתוך אינספור אפשרויות. היצירתיות שבתהליך הקניה נשמרת, אך הוא הופך לפחות מסורבל ומבלבל. כיום ישנן גלריות וירטואליות רבות המציגות אמנות יפהפיה בצורה ידידותית למשתמש, ואנו יותר מנשמח שתבקרו בגלריה שלנו, לשם ריכזנו אמנות של מיטב האמנים בישראל. אנו מאחלים לכם ביקור נעים ופורה.


צוות Artbeat