שיתוף התערוכה:

אי שקט / חלל התערוכות החדש ברביעיית פלורנטין



קרדיט צלם - נויה שילוני-חביב

29/10/2017 עד ה-05/11/2017

אי שקט: דרכים לראיה  ולהתבוננות – נויה שילוני חביב
אוצרת: ד"ר אביבית אגם דאלי
 
מרטין ג'איי (*1) מתייחס אל האופנים באמצעותם אנו חווים את המציאות. למעשה אנו מתבוננים במציאות ותוך כדי כך מפענחים אותה. בלתי אפשרי עבורנו לראות את המציאות ללא הפילטרים התרבותיים שאנו מלבישים עליה. ההתבוננות כוללת את הראיה, שהיא פעולה אופטית כמעט מובנת מאליה שאין אנו שמים לב אליה ביומיום. כמו דג השט במים ולא ער לעצם היותו במים. ההתבוננות ביצירתה של שילוני חביב מציגה טרנספורמציות: דימויים שבמציאות "הרגילה" יכולים להציג טבע הופכים דרך ראייתה הצילומית למשהו בדוי, המנותק מהקשר של זמן ושל מקום. הטרנספורמציה מתאפשרת משעה שקונבנציות ייצוג מוכרות הופכות להיות לא רלוונטיות בזכות או בגלל "הטיפול" שנותנת להן שילוני חביב. מדובר בפנטזיה של טבע ולא בטבע קיים. הטרנספורמציה מאפשרת להפוך דבר מה בנאלי ויומיומי לנשגב. שילוני חביב ממציאה יקום מקביל באמצעות צילומיה ובוראת עולם אחר. היא חותכת את הנוף ומאפשרת לצופה לחדור אל תוך תוכו כך שיראה את הבלתי נראה, וייחשף אליו. האמנית מאפשרת להסתכל על הדברים ממבטה שלה, לעיתים במהופך, לעיתים תוך שילוב רבדים שונים ממציאויות שונות היוצרים יחד מרקם ומשמעות חדשים. הטבע הופך לנשגב, אנו מוזמנים לצפות וליהנות מבלי להיפגע. כך למשל, רעידת האדמה לא תפגע בנו כי אנו צופים מהצד: רק צופים ונהנים מן המראות. שילוני חביב מאמצת בחלק מיצירותיה התבוננות ממעוף הציפור. זו חושפת נוף שונה מזה המצטייר מנקודת התצפית של מי שמצוי בתוך הנוף, "מלמטה". התבוננות ממעוף הציפור מאגדת מכלול מראות לכדי ישות מרחבית אחת, מעין מבט-על השמור לאלוהים או לאלים: זה המבט של ה"רואה כול" וה"יודע כול". ניתן להתייחס למבט ממעוף הציפור גם כדרך לתפוס את המכלול כולו, באופן היוצר סדר וארגון מול הכאוס ש"למטה". מבט ממעוף הציפור הוא אימוץ נקודת מבט שאינה רואה רק את היחיד ורק את הכאן והעכשיו, אלא נקודת מבט גבוהה יותר, הרואה מעבר ל"מיידי" ומעבר לאישי ולפרטי. ההתבוננות מגבוה חושפת לעיני המתבונן את קיומן של צורות חיים אחרות.
יצירותיה של שילוני חביב הן כמו ניסיון לזהות יבשת חדשה. לצור מקום חדש: יקום משל עצמה.
אי ש?קט (מתוך אי הש?קט). זהו ניסיון להכיל, לתת משמעות חדשה, אחרת, לקיים ולצור תבניות ראייה חדשות.
 
אביבית אגם דאלי, אוקטובר 2017
 

[i] Jay, M., (1988), "Scopic regimes of modernity", in Foster, H., (ed.), Vision and Visuality (Discussions in Contemporary Culture, No. 2), New Press, Seattle, Wash., pp. 3-28.
 



מיקום - חלל התערוכות החדש ברביעיית פלורנטין
רחוב שלמה 43, תל אביב


זמנים - 29/10/2017 עד ה-05/11/2017

פתיחת התערוכה - 29/10/2017, שעה - 19:30
מוזמנים לערב פתיחה חגיגי של תערוכת הצילום "אי שקט", תערוכת היחיד הראשונה של נויה שילוני-חביב, באוצרותה של ד"ר אביבית אגם-דאלי. בפתיחה תדבר ד"ר אגם-דאלי על דרכי ראייה והתבוננות בראי התערוכה וחגית קזיניץ תקרא משירה.

קישור - https://goo.gl/BGAXWZ



התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||