שיתוף התערוכה:

קרב/קרבה/הקרבה/קרבן / גלריה אסול





הצילומים באדיבות גלריה אסול

31/08/2017 עד ה-19/09/2017

קרב/קרבה/הקרבה/קרבן/ טקסט לתערוכה בגלריה "אסול", רח' אבולעפיה 6 (פינך הש"ך) תל אביב 

בין התאריכים 31.8.17 עד 19.9.17

אוצרת: ד"ר אביבית אגם דאלי

 

האמנים המשתתפים בתערוכה (לפי סדר א',ב'): 

אביבה אבן זהר, אדית גורן, אלינורה שוורץ, גדליהו הורטיג, דבי דלסקי, דליה חי אקו, דניאל קמחי, חוה פוליבודה, יגאל אברהמוב, ליה קאופמן, מירה ארנון, מירי שטראוס, עפר שומרון, רוני פפו. 

 

"קרב" הוא המקום המרוחק ביותר בו ניצבים זה מול זה מטפורית ולעיתים ממשית/ פיזית שני יריבים, שני אויבים: אבל קרב מרמז גם על המילים "קרוב" ו"קרבה". מצד אחד בקרב אפשר לראות "את הלבן בעיניים" של היריב/ האויב, מצד שני קרבה היא מושג המייצג אמפטיה או דמיון ולא עימות. קרבה היא גם עניין יחסי שלעיתים, על מנת שלא לקיים אותו, נוצרות חומות/הגבלות/גבולות. הקרב מוביל לסוג של הקרבה ששיאה הוא הקרבן.

הקרבה בשדה הקרב הינה פעולה אלטרואיסטית העומדת בניגוד ליצר הקיום. תרומתו של הפרט המקריב עצמו למען הכלל מתבטאת בנכונותו לתפקד הן כמקריב והן כקורבן, אך הקרבה נתן למצוא גם בהקשרים אחרים, כמו שמציגים האמנים בתערוכה זו ביצירותיהם.

הסוציולוג אמיל דירקהיים ראה בהקרבה העצמית ביטוי מוקצן של סולידאריות חברתית. בעקבות זאת הוא טבע את המונח "התאבדות אלטרואיסטית" : שבמהלכה הפרט מקריב עצמו למען החברה מתוך הזדהות מוחלטת עם ערכיה הקולקטיביים. דירקהיים מתייחס למשמעות המוסרית-הדתית של מעשה ההתאבדות האלטרואיסטי, זה המקדש את הקורבן ומצדיק את החברה (1951.(Durkheim, ביטויים וייצוגים כמו "מוות על מזבח המדינה" או "מות קדושים" מציגים את המימד הנתפש כמקודש של ההקרבה הפטריוטית. הקרבה מסוג אחר מבטאות כמה מן האמניות בתערוכה ומציגות את דמות האשה כקרבן על מזבח המשפחה, השגיות הבעל ומילוי דרישות הילדים.

האמנים בתערוכה מתייחסים למושגי קרב/הקרבה/קרבה/קרבן ולמו"מ המתקיים, לעיתים, ביניהם. מוצג המנעד שבין הקרבה לבין הריחוק האולטימטיבי של הקרב/המלחמה. לעיתים, הקרב הוא "בתוך הבית פנימה" ולעיתים הוא לובש אופי של גדרות ושל ריחוק אופטימאלי. מוטיב שחזר בחלק מהעבודות הוא דימוי בעלי חיים כמייצגים קרבן אך לעיתים גם כמייצגים קרבה ואמפטיה ולעיתים את שני המושגים גם יחד. האמנים מתייחסים אל סביבתם הקרובה ביותר (תרתי משמע) ולסביבות ולמקומות רחוקים, מנטאלית וגיאוגרפית.

 

ד"ר אביבית אגם דאלי, ספטמבר 2017




מיקום - גלריה אסול
אבולעפיה 6 כניסה מרחוב השך, פלורנטין תל-אביב


זמנים - 31/08/2017 עד ה-19/09/2017

פתיחת התערוכה - 31/08/2017, שעה - 20:00
הכניסה חופשית לקהל הרחב


התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||