שיתוף התערוכה:

שיעור ציור - מחווה לאמן מנחם מזרחי / מונטיפיורי מכירות פומביות וגלריה

06/12/2012 עד ה-28/12/2012

במשך שנים רבות לימד מזרחי בסטודיו שלו ברחוב פיירברג שיעורי ציור מודל לקבוצות קטנות. עם תלמידיו נמנו אמנים צעירים וותיקים, חובבנים בצד מקצועיים ומוכרים, מעצבים ואף אמני קעקוע. פעם או פעמיים בשבוע, למשך ארבע שעות, העביר מנחם לתלמידיו את רזי הציור האקדמי: כיצד להתבונן במודל וכיצד להעביר לב?ד את אשר רואות עיניהם. ההקשבה, ההתמדה והסבלנות היו ערך עליון בשיעוריו והתלמידים התבקשו להשאיר את החדשנות ואת הניסויים לבית; בשיעורים שלו למדו איך לצייר ולצייר \"נכון\". מנחם האמין שמתוך הידע הבסיסי ילמדו התלמידים לבסוף גם כיצד לרגש. אכן, האמנים בוגרי שיעורי המודל של מזרחי המציגים בתערוכה זו מתארים מורה קשוח ופדנטי ועם זאת חבר ואישיות מופלאה ומעניינת. rnתערוכה זו מפגישה בין עבודותיו של מנחם מזרחי ובין עבודותיהם של ארבעה מתלמידיו לאורך השנים. מפגש כזה מוליד הקשרים מאתגרים וקריאה מחודשת בעבודות של שני הצדדים. התערוכה מציגה ציורים גמורים של מזרחי בצד רישומים מהירים בנושאים שונים שהעסיקו אותו כאמן. הריאליזם הקפדני שלו ושל תלמידיו מתערבב עם משיכות מכחול חופשיות על סף ההפשטה בעבודותיו המוקדמות, מודל העירום בצד טבע דומם, אירוניה מתעמתת עם מלנכוליה. rnנטשה בריליאנטובה למדה אצל מזרחי בשנים 2004-2002. היא הצטרפה לשיעורי המודל לאחר שנים של חינוך אמנותי קלאסי שבו רכשה יכולות טכניות מרשימות. השיעורים אצל מזרחי סייעו לה, לדבריה, להבין כיצד להשתמש בהן בדרך חדשה ונועזת. עבורה הציור הינו זירת מלחמה בין המיומנות הטכנית הגבוהה ובין הרצון להעז ולחדש. בסדרת ציורי הדלתות שמוצגות בתערוכה, קיים שילוב של ציור אקדמי ריאליסטי עם ציור פעולה: על כתמי הצבע והנזילות בונה בריליאנטובה את צורת הדלת. הצופה עומד מול דלתות אלו ולא יכול שלא לשאול מה הן מסתירות. דלתות מתכת ישנות הפזורות ברחבי העיר תל אביב, בחצרות בתים וברחובות צדדיים, חוסמות כל אור או אוויר ומייצרות הן בהכרח חדר חשוך ומלנכולי. אולי סטודיו של אמן?rnרן הדרי למד בסטודיו של מזרחי ב-1985 תוך כדי לימודים במכון אבני וזאת למרות שמזרחי לימד גם במכון. הדרי בחר ללמוד באופן פרטי אצל מזרחי כיוון שהתעניין ברישום המהיר, האקספרסיבי, אותו העביר מזרחי בסטודיו. הדרי מספר שמזרחי היה מורה פתוח ומפרגן, כזה ש\"לא שומר את כל הסודות לעצמו\". במרוצת אותה שנה הם הפכו לחברים טובים, חברות שהמשיכה עד יומו האחרון. לאורך שנות יצירתו צייר הדרי נופי עיר שהתחלפו בנופי כפר בד בבד עם מקום משכנו. העימות בין העיר והכפר (נושא שמעולם לא עלה ביצירתו של מזרחי, אמן תל אביבי בכל רמ\"ח איבריו) משתקף בעבודות כאשר מופיעות הן זו בצד זו.rnמרב סודאי למדה אצל מזרחי בשנים 1991-2003 לסירוגין, ומציגה סדרת עבודות אשר יצרה בתקופה שבה למדה בסטודיו. עבודות אלו אינן עולות בקנה אחד עם יצירתה בשנים האחרונות, אולם מספרת היא שהן נוצרו בהשראה ישירה לתפיסת עולמו. העבודות משלבות בין זווית ראייתה האירונית ובין הטכניקה הציורית הקפדנית שספגה אצל מזרחי. דימויים של כפפות יומיומיות על רקע סטרילי מתריסות כנגד הבנאליות של עצמן. בכל אחת מהן מתקיימת אינטנסיביות ציורית ריאליסטית בתוך משטח \"נקי\", התלושה מקונטקסט ריאלי, ובכולן נחשף הצופה לטיפול מדוקדק בפני השטח ובמרקם, המייצר תחושה של אמינות המעוררת שאלות קלאסיות של ציור, כמו צורה ומקום.rnמרילו לוין למדה אצל מזרחי בשנים 1994-2000 לסירוגין. היא הגיעה לשיעוריו של מזרחי עם יכולות טכניות גבוהות מאוד. מזרחי מסמל עבורה את אורך הרוח, השקט וההתמדה - תכונות הכרחיות ליצירתה. סדרת עבודותיה בתערוכה כוללת ציור ריאליסטי מדוקדק על מצע לא סטנדרטי: קרש חיתוך או תבניות אפייה. הפער בין הדימוי המצויר למשטח שעליו הוא מצוי מעלה חיוך על פני הצופה. אולם מעבר לכך, משלבות העבודות בין האמיתי לאשלייתי, בין הנפחי לשטחי, בין החיים לציור. rnבצד עבודותיהן של סודאי ומרילו, הטבע הדומם של מנחם מזרחי מקבל זווית חדשה-ישנה: רישומי הכנה לציור עתידי שהמוות עצר את מהלכו, פוטנציאל שטרם מומש.rnאוצרת: נועה אברוןrn


מיקום - מונטיפיורי מכירות פומביות וגלריה
י.ל. גורדון 36, תל אביב, ב'-ה' 10:00-18:00ו 10:00-13:00 טל' 03-5668818 פקס 03-5668838 art@montefiore.co.il www.montefiore.co.il


זמנים - 06/12/2012 עד ה-28/12/2012

פתיחת התערוכה - 06/12/2012
אירוע פתיחה בהשתתפות האמנים וחברים של מנחם, יום חמישי, 6 בדצמבר, 20:00


התכנים המופיעים באתר ובפרטי תערוכה זאת הינם מטעם הגופים המפרסמים ובאחריותם.








כל הזכויות שמורות ל - artbeat.co.il © מרחב לאמנות ו- אומנות ישראלית


||